Εδώ και μία τουλάχιστον εβδομάδα, από την Τετάρτη 20 Απριλίου έως και σήμερα, το παγκόσμιο Δίκτυο της εταιρείας SONY δεν λειτουργεί. Αυτό θα το έχουν καταλάβει όλοι οι Έλληνες gamer που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν το Δίκτυο του PlayStation (PlayStation Network – PSN) μέσω του PlayStation 3 ή του PSP, καθώς δεν λειτουργεί από την προαναφερθείσα ημερομηνία. Η κατάσταση όμως είναι ΠΟΛΥ σοβαρότερη όμως απ’ ότι αρχικά φάνηκε ή εκτιμήθηκε (από την εταιρεία), όπως είναι το σωστότερο.
Τι έχει συμβεί; Οι πληροφορίες που έχει δώσει η Sony, αρχικά ήταν τύπου TELCO (πυρηνικό ατύχημα Φουκοσίμα), δηλαδή όχι μόνο ελλιπέστατη πληροφόρηση αλλά και πέρα για πέρα αναληθής. Βλέπετε, την πρώτη μέρα όταν οι χρήστες ανακάλυψαν ότι δεν λειτουργεί το PSN, η SONY δεν είπε τίποτα. Τις επόμενες μια με δύο μέρες δήλωσε ότι «γίνονται κάποιες απαραίτητες διαδικασίες συντήρησης», κάτι που αποδείχθηκε περίτρανα (και από την ίδια την εταιρεία – παρακάτω περισσότερα) ένα τεράστιο ψέμα.
Ποια «συντήρηση»; Αυτή η λέξη χρησιμοποιείται όταν κάτι δουλεύει μια χαρά και απλώς πραγματοποιούμε την προβλεπόμενη συντήρηση, όπως είναι τα προβλεπόμενα service που κάνουμε στο αυτοκίνητό μας. Όταν όμως το αυτοκίνητο σταματήσει να δουλεύει και μας παρατήσει στην μέση του δρόμου, δεν το πάμε στο συνεργείο για «συντήρηση» αλλά για επισκευή - αν αυτή είναι εφικτή φυσικά. Οπότε εδώ κυρία SONY υπήρξες άθλια (και είμαστε ευγενικοί) στην ενημέρωση που απευθύνεται σε 75 εκατομμύρια λογαριασμούς που είναι καταχωρημένοι στο PSN.
Οι μέρες περνούν και η SONY «ανασκουμπώνεται», αποφασίζοντας να πει την (μισή όπως αποδείχτηκε στην πορεία) αλήθεια: το Δίκτυο της SONY παραβιάστηκε από εξωτερικούς παράγοντες, για αυτό από μόνοι μας σταματήσαμε την λειτουργία των υπηρεσιών PSN και Qriocity (κι έτσι, όπως είπαμε παραπάνω, απέδειξε η εταιρεία ότι ψευδόταν ασύστολα όταν δήλωνε τα περί «συντήρησης» πριν μέρες). Εδώ να τονίσουμε πως η Qriocity υπηρεσία (ψηφιακή μετάδοση περιεχομένου βίντεο – μουσικής) δεν είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα, για αυτό θα επικεντρωθούμε μόνο στο PSN.
Και κάπου εδώ φτάνουμε στο έσχατο επίπεδο παραδοχής από μεριάς SONY, του μπάχαλου που έχει δημιουργηθεί στην πραγματικότητα και την συνεπακόλουθη –απαράδεκτη- συνέπεια για ΟΛΟΥΣ τους χρήστες PSN παγκοσμίως. Η επίσημη ανακοίνωση – παραδοχή της SONY είναι η εξής: «Την χρονική περίοδο 17 με 19 Απριλίου διαπιστώσαμε ότι το Δίκτυό μας έχει παραβιαστεί από εξωτερικούς παράγοντες. Για να προστατέψουμε τα στοιχεία των πελατών μας, εμείς σταματήσαμε την λειτουργία του PSN και Qriocity».
Όμως τα «καλύτερα» έρχονται μετά στην δήλωση της εταιρείας: «τα στοιχεία σας όπως, όνομα, επίθετο, διεύθυνση κατοικίας (με πλήρεις λεπτομέρειες), ημερομηνία γέννησης, κωδικούς PSN, στοιχεία e-mail λογαριασμού, στοιχεία πιστωτικής κάρτας (όλα: κωδικοί, διεύθυνση κατοικίας, ονοματεπώνυμο, κλπ), υπάρχει η πιθανότητα να τα έχουν οι εξωτερικοί παράγοντες».
Εύγε SONY, δηλαδή όπως λένε και οι νέοι «χύμα στο κύμα» ε; Όλα τα στοιχεία μας στην φόρα (αφήστε τα περί «πιθανότητας», αυτά είναι λόγια μάρκετινγκ – εννοείται ότι οι χάκερ έχουν πλέον τα στοιχεία μας) και μάλιστα να το μαθαίνουμε πότε; Μετά από μια εβδομάδα; Όχι μόνο ασυγχώρητη συμπεριφορά είναι για μια τόσο μεγάλη εταιρεία αλλά και σκανδαλωδώς ανεπίτρεπτη (μέχρι και Γερουσιαστής στις ΗΠΑ έστειλε επιστολή στην SONY USA που τις ζητά εξηγήσεις για το φλέγον θέμα).
Επίσης η εταιρεία, δήλωσε πως συνεργάζεται με ειδική εταιρεία για θέματα ασφαλείας και δουλεύουν και οι δύο μαζί πυρετωδώς, για να ξαναστήσουν από την αρχή τις υπηρεσίες εκ νέου, υπολογίζοντας περίπου μια εβδομάδα ακόμα μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες. Η εταιρεία επισημαίνει πως οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα e-mail που ενδεχομένως να λάβουν και τα οποία θα τους ζητούν προσωπικά στοιχεία, δήθεν όμως ότι το/τα e-mail προέρχονται από τη SONY – κάτι το οποίο βέβαια δεν ισχύει διότι η εταιρεία δεν πρόκειται να αποστείλει τέτοιου είδους e-mail.
Με λίγα λόγια αυτά τα ηλεκτρονικά μηνύματα θα προέρχονται από τους υπεύθυνους για την παραβίαση του PSN χάκερ, προσπαθώντας να υποκλέψουν περισσότερα στοιχεία σας. Τέλος, όταν με το καλό επανέλθει η υπηρεσία PSN, η εταιρεία συστήνει να αλλάξουν οι χρήστες τους κωδικούς πρόσβασης με νέους.
Αυτά λοιπόν, από μεριάς SONY. Μπάχαλο όλα, κακή ενημέρωση αρχικά, παραδοχή (αναγκαστική εμφανώς) εν συνεχεία και περιγραφή της κατάστασης, όλα τα στοιχεία των χρηστών στην φόρα (και προσπαθήστε εσείς οι χρήστες να μπλοκάρετε τις κάρτες σας), επάνοδος του PSN σε τουλάχιστον μια εβδομάδα. Αυτή εν συντομία είναι η κατάσταση που επικράτησε και ακόμα επικρατεί, δυστυχώς.
Το αστείο μάλιστα είναι πως πριν από ένα μήνα περίπου μια ανώνυμη ομάδα χάκερ, είχε προβεί σε επίθεση στην υπηρεσία PSN, προειδοποιώντας μάλιστα ότι επίκειται μια ακόμα πιο ισχυρή επίθεση σε πλήρη κλίμακα στις υπηρεσίες της SONY – όμως μια προ ημερών ανακοίνωση των χάκερ δήλωνε πως δεν είναι αυτοί πίσω από την επίθεση (και φυσικά αν θέλουμε τους πιστεύουμε).
Το θέμα όμως είναι αλλού. Εν έτει 2011, που αν μη τι άλλο, είναι πασίγνωστη η μάστιγα των χάκερ μέσω του Internet, μια τόσο μεγάλη εταιρεία όπως η SONY, με τόσες οικονομικές πηγές, τεχνογνωσία αλλά και συνεργασίες με εταιρείες ασφαλείας, πως γίνεται και την «πάτησε» τόσο άσχημα; Την στιγμή που γνώριζε ότι εδώ και μήνες, η εσωτερική ασφάλεια του PlayStation 3 έχει παραβιαστεί και ήδη υπήρχαν πληροφορίες, ότι με ένα «σπασμένο – χακαρισμένο» PS3, ένας χρήστης με τις κατάλληλες γνώσεις και λογισμικό μπορούσε να «αλωνίζει» ελεύθερα στο δίκτυο PSN, να μπαίνει ανενόχλητος στο Διαδικτυακό μαγαζί PS Store και να αγοράζει ότι θέλει με ψεύτικο χρήμα (ψεύτικα στοιχεία - όχι κλεμμένα δηλαδή αλλά ψευδή – στην επίσης ψευδή πιστωτική κάρτα). Ε, μια τέτοια συμπεριφορά, επιχειρηματική «στρατηγική» και εν τέλει απαίσια αντιμετώπιση των γεγονότων κάθε άλλο παρά «2011» είναι.
Φυσικά, ένα μεγάλο μερίδιο (αλλά όχι το μεγαλύτερο - αυτό είναι της SONY) απαράδεκτης συμπεριφοράς και λίαν δικτατορικής προς τους χρήστες PSN τακτικής, ανήκει στους χάκερ. Η εταιρεία επίσης έδωσε και τηλέφωνα εξυπηρέτησης πελατών, για την Ελλάδα είναι το 801 11 9200.
Αυτό που πάντως πρέπει να κάνουν οι Έλληνες χρήστες PSN, που έχουν καταχωρίσει στοιχεία πιστωτικής κάρτας, είναι ή να την ακυρώσουν (εκδίδοντας μια νέα αν επιθυμούν) ή να έχουν υπό την επιστασία τους πιθανές χρεώσεις, ώστε να τις μπλοκάρουν άμεσα συμπληρώνοντας και καταθέτοντας το ειδικό έντυπο «Αμφισβήτησης συναλλαγής μέσω Πιστωτικής Κάρτας» στην τράπεζά τους. Και πάλι «εύγε» SONY και «συγχαρητήρια» στους χάκερ...
Περισσότερες πληροφορίες:
http://blog.us.playstation.com/2011/04/26/update-on-playstation-network-and-qriocity/
http://uk.playstation.com/home/news/articles/detail/item369506/PSN-Qriocity-Service-Update/
http://www.computerandvideogames.com/299435/news/official-psn-failure/fraud-qa-released/
Ενημέρωση: πριν από λίγο, στο επίσημο blog του αμερικάνικου παραρτήματος της SONY, αναρτήθηκε μια δήλωση του Patrick Seynbold, Senior Director του τμήματος Corporate Communications & Social Media κατά την οποία, η εταιρεία απέκτησε τη γνώση περί παραβίασης των στοιχείων πελατών, μόλις εχθές. Γι’ αυτό και προέβη στην ανακοίνωση αμέσως την επόμενη μέρα. Φυσικά και αυτό αν θέλουμε το πιστεύουμε, το σίγουρο είναι όμως ότι έπρεπε να καλέσουν (κατά την δήλωση) μια εξειδικευμένη εταιρεία σε θέματα ασφαλείας να «ξεσκονίσει» όλο το λογισμικό του Δικτύου της SON, για να διαπιστωθεί το μέγεθος της εισβολής των χάκερ και κατ’ επέκταση να πραγματοποιηθεί η (χθεσινή) ανακάλυψη, της κλοπής όλων των προσωπικών στοιχείων των χρηστών PSN. Και πάλι, μια καθυστερημένη, πλήρως ανεύθυνη πρακτική από μεριάς της εταιρείας, χαρακτηρίζουμε εμείς, καθώς όπως αναφέρουμε στο άρθρο, μια εταιρεία με την εμβέλεια της SONY αλλά και την γνώση ότι το PS3 έχει παραβιαστεί εδώ και κάποιους μήνες, δεν έπρεπε να χειριστεί έτσι γενικά το θέμα ασφάλειας στο PlayStation 3 και στο PlayStation Network.
(http://blog.us.playstation.com/2011/04/26/clarifying-a-few-psn-points/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου