Από το City
Επειδή το παραμυθάκι για εσωτερική κατανάλωση παρατράβηξε σας παρουσιάζουμε τον μύθο Νο 1 περί ελλειμματικού ΟΣΕ …
(σ.σ) εμείς εκτός από την εισαγωγή δεν βάζουμε ούτε ένα
κόμμα…δικό σας για να μην σας πιάνουν κορόιδα…ποια συμφέροντα άραγε
κρύβονται πίσω από την πώληση του ελλειμματικού ΟΣΕ;;;;;
Βήμα 3.05.2012
Μετά τις συγκοινωνίες, ήρθε και η σειρά του ΟΣΕ. Ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, μετά το σιωπηρό «άδειασμα» της εξαγγελίας του πρόεδρου της ΝΔ, κ. Α. Σαμαρά για
την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, την οποία
απέκλεισε διακριτικά την περασμένη εβδομάδα, «ξαναχτύπησε» την Τετάρτη,
δημοσιοποιώντας τα οικονομικά στοιχεία του ΟΣΕ, τα οποία... παρουσιάζουν
λειτουργική κερδοφορία, ύψους 25 εκατ. ευρώ.
Οι αριθμοί που παρέθεσε το υπουργείο Υποδομών έρχονται σε πλήρη
αντίφαση με όσα είχε δηλώσει ο πρόεδρος της ΝΔ για τον ΟΣΕ, ο οποίος στο
Ζάππειο ΙΙΙ είχε σημειώσει ότι ο όμιλος παράγει ζημίες ύψους 1,2 δισ.
ευρώ και ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί…..
Το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε ότι «για πρώτη φορά ο ΟΣΕ εμφανίζει θετικό πρόσημο στα λειτουργικά του αποτελέσματα», τα οποία προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φτάνουν για το 2011 τα 25,1 εκατ. ευρω.
Επιδότηση 106 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα
το υπουργείο, ο ΟΣΕ για πρώτη φορά καταγράφει λειτουργική (EBITDA)
κερδοφορία, ύψους 25,1 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, όπως παρατηρούν παράγοντες που γνωρίζουν
τα οικονομικά του οργανισμού από πρώτο χέρι, τα έσοδα του ΟΣΕ είναι τα
τέλη χρήσης υποδομής, συντήρησης και ενοικίασης τροχαίου υλικού που
καταβάλλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Όμιλο, ύψους 63 εκατ. ευρώ, καθώς και η
κρατική επιχορήγηση, που ανέρχεται στα 106 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, στα αποτελέσματα εμφανίζονται «λοιπά
έσοδα», ύψους 63 εκατ. ευρώ, τα οποία, σύμφωνα με σιδηροδρομικούς,
οφείλονται στην ιδιοπαραγωγή του ΟΣΕ, με την οποία βελτιώνεται η
υποδομή, και αυξάνεται η αξία της, αποτέλεσμα που αποτυπώνεται στα
έσοδα.
Αθροιστικά, οι πηγές των εσόδων ανέρχονται σε 235 εκατ. ευρώ, από
τα οποία, εάν αφαιρεθούν τα έξοδα, ύψους 210 εκατ. ευρώ, προκύπτει το
EBITDA αποτέλεσμα των 25 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο ποσό
ανερχόταν το 2010 σε ζημίες 121,3 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 σε ζημίες της
τάξεως των 282 εκατ. ευρώ. Αυτή η βελτίωση κατά 146 εκατ. ευρώ και 307
εκατ. ευρώ αντίστοιχα, αποδίδεται, σύμφωνα με τον ΟΣΕ:
- Στην αύξηση των εσόδων κατά 29 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνει μείωση
προβλέψεων αποζημιώσεων) σε σχέση με το 2010 και κατά 38 εκατ. ευρώ
συγκριτικά με το 2009
- Στην μείωση του κόστους μισθοδοσίας κατά 79 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2010 και κατά 142 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009
- Στην μείωση των αναλώσεων κατά 11 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 201 και κατά 13 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2009
- Στη μείωση των λοιπών εξόδων και των αμοιβών τρίτων κατά 54 εκατ.
ευρώ σε σύγκριση με το 2010 και κατά 20 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009
- Στη μείωση των λοιπών εξόδων εκμετάλλευσης κατά 5 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2010 και κατά 125 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009
«Κατά την διάρκεια της χρήσης
του 2011, συνεχίστηκε η σημαντική πρόοδος όσον αφορά την οικονομική
εξυγίανση του Ομίλου κυρίως μέσω της σημαντικής προσπάθειας που
καταβλήθηκε για την συγκράτηση και τον εξορθολογισμό των δαπανών του
Οργανισμού» σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, ενώ γίνεται
μνεία στην εφαρμογή του «νόμου Ρέππα» για τον ΟΣΕ και του
επιχειρησιακού σχεδίου, που είχε καταρτιστεί το 2010.
Η αναφορά του κ. Βορίδη στα πεπραγμένα των κ.κ. Δημ. Ρέππα και Ι. Ραγκούση,
προκάλεσε έκπληξη σε κύκλους του οργανισμού, οι οποίοι παραξενεύτηκαν
από την ξαφνική «συμπάθεια» του υπουργού Υποδομών για το έργο των
προκατόχων του, την ώρα, μάλιστα, που η υποδομή του ΟΣΕ είναι
αποδεκατισμένη.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι τα οικονομικά αποτελέσματα, τα οποία
είναι υπογεγραμμένα από ορκωτούς λογιστές, δεν έχουν ακόμη εισαχθεί προς
έγκριση στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ, κάτι που αναμένεται να γίνει
την Δευτέρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου